MoneYou zet Ockto in voor automatisering hypotheekaanvraag

MoneYou heeft online tool Ockto geïntroduceerd om de hypotheekvragen van zijn klanten te automatiseren. De app verzamelt automatisch de noodzakelijke gegevens voor het indienen van de hypotheekaanvraag, door een beveiligde verbinding te maken met verschillende overheidsinstanties.

MoneYou is een financiële dienstverlener die zich er op richt om financiële dienstverlening begrijpelijk en voordelig te maken voor consumenten. ‘Geen gedoe’ noemt de 100% dochteronderneming van ABN AMRO dat. Om de dienstverlening aan zijn klanten nog verder te vereenvoudigen heeft MoneYou ervoor gekozen gebruik te gaan maken van online tool Ockto in zijn hypotheekaanvraag-proces.

“Er zijn drie redenen waarom we deze dienst aanbieden”, zegt Roel Witteman, productmanager bij MoneYou. “De gegevens komen direct uit de bron en zijn daarom actueel en betrouwbaar. Daarnaast hoeft de klant er niet zelf naar te zoeken. En op termijn hopen we gegevens vanuit meer bronnen op te kunnen halen en willen we ervoor zorgen dat klanten minder stukken hoeven aan te leveren. Dan wordt het pas echt gemakkelijk om een online hypotheekaanvraag te doen.

Er zijn al enkele klanten die een aanvraagformulier hebben ingevuld met gebruikmaking van de tool. Roel is voorzichtig enthousiast: “We hebben pas een paar klanten gesproken en op basis van hun feedback gaan we verder ontwikkelen. Dat doen we in nauwe samenwerking met ABN AMRO Hypotheken en Yellowtail, het bedrijf achter Ockto. De functionaliteit staat nog in de kinderschoenen, maar MoneYou is een online aanbieder, dus wij vinden het belangrijk om snel in te springen op deze mogelijkheden. We zijn de eerste hypotheekaanbieder in Nederland waarbij dit kan.”

Actueel