Adviseur bespaart 30 tot 45 minuten per adviestraject met Ockto in Figlo

Financieel advies geven gaat sinds kort sneller en veiliger voor zowel de consument als de adviseur. Veel benodigde informatie kan namelijk worden verzameld met de Ockto app en komt direct beschikbaar in Figlo. Gerard Acda van ACDA advies en Consultancy bespaart met Ockto ongeveer 30 tot 45 minuten per adviestraject.

Pilot Figlo en Ockto
Sinds een paar maanden organiseren Figlo en Ockto een pilot. Adviseurs kunnen via Figlo een aanvraag doen om de Ockto optie aan te zetten in Figlo. Met Ockto kan de consument digitaal zijn financiële gegevens verzamelen bij overheidsinstanties zoals Mijnoverheid, het UWV en Mijnpensioenoverzicht. Na toestemming van de consument komen de gegevens voor de adviseur direct beschikbaar in Figlo. Dit maakt het proces prettiger voor de consument en efficiënter voor de adviseur.

Ervaringen uit de praktijk
Adviseur Gerard Acda van ACDA Advies en Consultancy uit Lelystad deed mee aan de pilot. Gerard is een zeer ervaren adviseur en werkt inmiddels 3 jaar met Figlo. Met zijn bedrijf wil hij graag vooroplopen en zich onderscheiden als het gaat om digitale technologie. Daarom nam hij afgelopen maanden deel aan de pilot met Ockto. Informatie verzamelen via de Ockto optie in Figlo bespaart Gerard 30 tot 45 minuten per adviestraject. Vaak leg ik klanten eerst uit hoe het werkt en vervolgens gaan ze er mee aan de slag. Het scheelt mij vooral veel invulwerk. Ockto levert een uitgebreid overzicht en de kans op fouten is kleiner. Doordat ik tijd bespaar kan ik meer adviestrajecten per week doen.

Uitbreiding van de dienstverlening
Naast tijdsbesparing maakt het digitaal verzamelen van informatie ook nieuwe vormen van dienstverlening mogelijk. Het maken van een financiële planning kan ik mijn klanten nu bijvoorbeeld ook online aanbieden. Met Ockto halen ze eenvoudig hun gegevens op en wordt dit vanzelf ingevuld in een digitaal dossier. Dit dossier blijft voor langere tijd beschikbaar voor de klant. Indien nodig kan ik hier een follow-up aan geven. De dienstverlening kan goedkoper worden aangeboden en klanten krijgen eenvoudiger een actueel inzicht in hun situatie. “Met Ockto wordt deze dienstverlening dus voor meer mensen bereikbaar”, aldus Gerard Acda.

Activatie Ockto app via Figlo
De Ockto optie moet voorlopig eerst nog worden geactiveerd via een aanvraag bij Figlo. Binnenkort zal Ockto een online platform leveren waarmee organisaties dit zelf kunnen regelen.

Actueel