Findesk advieskantoren versnellen inventarisatieproces door koppeling met Ockto

Dankzij de samenwerking tussen Ockto en Findesk is het nu voor klanten van Findesk mogelijk om het inventarisatieproces van een hypotheek aanzienlijk te versnellen. De adviseur is niet alleen veel minder tijd kwijt aan het verzamelen van alle benodigde gegevens, ook de klant heeft sneller uitsluitsel.

De toegevoegde waarde van brondata
Dennis Hollander – Businessline Manager van Findesk: “Dankzij de koppeling met Ockto kan de klant toestemming geven om gegevens, die nodig zijn voor zijn hypotheekaanvraag, automatisch in te laden vanuit verschillende bronnen. Deze data zorgt er vervolgens voor dat je een gevuld klantdossier hebt van waaruit je je advies kan gaan maken. Tevens worden documenten zoals het pensioenoverzicht en het UWV bericht automatisch in het onderdeel ‘Documenten’ geüpload. Hiermee bespaar je dus tijd en beschik je direct over de meeste belangrijke maar ook vooral actuele data voor je advies. Op deze manier heeft brondata echt toegevoegde waarde”. 

Hoe werkt het?
Voor aanvang van een hypotheekgesprek nodigt de adviseur zijn klant uit om vooraf gegevens aan te leveren via de Ockto app. De klant klikt op de ontvangen link in de e-mail, download de Ockto app en scant vervolgens met de app de QR-code in de e-mail.  In de Ockto-app geeft de klant aan welke gegevens gedeeld mogen worden met de adviseur. Ockto stuurt vervolgens de gegevens via een beveiligde verbinding terug naar de adviseur. Tot slot upload de adviseur de gegevens naar Findesk. 

Auke Dirkmaat – Salesmanager Ockto: “We zijn erg blij met deze samenwerking en dat we nu de mogelijkheid bieden voor Findesk gebruikers om het inventarisatiedeel van de adviesgesprekken te versnellen. Uiteindelijk wil de klant een goed advies en niet te veel tijd kwijt zijn het bij elkaar zoeken van documenten. Afgelopen periode hebben wij veel vragen gekregen van advieskantoren die met Findesk werken wanneer ze met Ockto kunnen starten, ik ben zeer enthousiast dat we nu in deze behoefte kunnen voorzien!

Optimale klantbeleving
“We zien deze toevoeging in Findesk als een belangrijke stap onze adviseurs en hun klanten verder te ondersteunen in een optimale klantbeleving bij het aanvragen van een hypotheek. Voor de adviseur betekent het minder administratieve taken waardoor zij zich kunnen focussen op het geven van juist en compleet advies”, aldus Dennis Hollander. 

Uniek voordeel voor Findesk kantoren
We willen Findesk kantoren graag kennis laten maken met deze nieuwe functionaliteit, daarom ontvangen deze kantoren bij aanmelding de eerste drie Ockto sessies gratis. Alle vervolgaankopen worden standaard met 10% verhoogd. Een uniek voordeel alleen voor Findesk kantoren.

Actueel