Ockto in de hypotheekmarkt

Van digitale onboarding tot en met compliant klantbeheer: gevalideerde persoonsgegevens zorgen voor een efficiënter hypotheekproces. De adviseur kan zich meer focussen op het advies en de hypotheekverstrekker kan zich meer focussen op de maatwerk hypotheken. Ook wordt het updaten van klantgegevens hiermee heel laagdrempelig; handig voor hypotheekmutaties, een betalingsregeling of inzicht in risico’s en mogelijkheden. Bovenal krijgt de consument snel zekerheid.

Voordelen

  • Veilig en eenvoudig actuele persoonsgegevens delen
  • Koppelingen met advies- en CRM-pakketten
  • Forse reductie van bewijsdocumenten
  • Brondata Service: hypotheekacceptatie op basis van brondata

Meer weten? Neem contact op

Wat kan Ockto betekenen?

Als een consument zijn persoonsgegevens via Ockto bij de hypotheekadviseur of hypotheekverstrekker aanlevert is een groot deel van de onboarding gedaan. Veel hypotheekverstrekkers voeren de hypotheekacceptatie al uit op basis van via Ockto aangeleverde brondata. Bewijsstukken hoeven daardoor niet meer aangeleverd te worden door de consument. Dit spaart de consument veel gedoe, het reduceert de doorlooptijd van een hypotheekaanvraag fors en verkleint de mogelijkheid van fraude.

Ook bij het klantbeheer zorgt Ockto voor een flinke efficiëntieslag. Met de inzet van Ockto kunnen banken en hypotheekverstrekkers een groot deel van veelal handmatige Know Your Customer programma’s digitaliseren en automatiseren.

Relevante bronnen

Bekijk alle databronnen

Hypotheekbeheer 2.0

Integraal klantbeheer voor hypotheken

Klantbeheer voor hypotheken komt met flink wat administratie. Zo moet je in het kader van Customer Due Diligence (CDD) de identiteit van de nieuwe klant vaststellen en checken op signalen van witwaspraktijken en terrorisme. Daarnaast heb je als financiële instelling een zorgplicht én heb je klantinformatie nodig om de juiste producten en diensten aan te bieden.

In deze quick guide lees je hoe je alle bovenstaande zaken samenpakt in één moderne vorm van klantbeheer. Hierbij kijk je naast compliance dus ook naar klantervaring tijdens de onboarding en de periodieke controles (Ongoing Due Diligence, ODD). Bovendien lees je hoe je deze integrale vorm van klantbeheer digitaliseert en automatiseert.

 

De voordelen op een rij:

  • Tijds- en kostenbesparing
  • Potentiële fraude sneller herkennen
  • Hogere betrouwbaarheid van gegevens
  • Gemak voor zowel klant als instelling
  • Volledig AVG-compliant

 

Vul je gegevens in, dan sturen wij de quick guide naar je inbox!

Download de quick guide!


Uitgelicht

Relevante diensten

Ockto Brondata Service

Ockto Brondata Service

  • Sluit ook aan op de ketenoplossing
  • Snelle acceptatie, First-Time-Right
  • Laat diverse documenten vervallen
Ik wil meer weten
Ockto op maat

Ockto implementaties

  • Maatwerk implementatie
  • Geïntegreerd in de customer journey
  • Ook geschikt voor online adviestools
Ik wil meer weten
Online identificatie

OcktoID

  • Eenvoudig en compliant
  • Geverifieerde gegevens uit BRP en iDIN
  • Online identificatie conform AML/Wwft
Ik wil meer weten

Partners

Actueel