Ockto voor Know Your Customer programma’s

Financiële instellingen stellen steeds strengere eisen aan de onboarding van nieuwe klanten. Daarbij worden ze door toezichthouders gedwongen om hun klanten beter te leren kennen. Dit moet voorkomen dat zij zakendoen met klanten die hun diensten misbruiken voor witwaspraktijken, het plegen van fraude of het financieren van terroristische activiteiten.

Banken en verzekeraars zetten in grootschalige Know-your-Customer (KYC) of Client Due Dilligence (CDD) programma’s veel mankracht in om, veelal handmatig, de identiteit van klanten vast te stellen en mogelijk frauduleuze transacties op te sporen.

Met de inzet van Ockto is het mogelijk om een groot deel van deze handmatige KYC activiteiten te automatiseren en additionele informatie vanuit overheidsbronnen te gebruiken om potentiële fraude te herkennen.

Voordelen

✔ Handmatige KYC activiteiten automatiseren
✔ Potentiële fraude herkennen
✔ Gegevens uit betrouwbare bronnen
✔ Gemak voor zowel klant als instelling

Inmiddels is duidelijk dat het doorlopen van een CDD proces voor een klant geen eenmalige aangelegenheid is, maar periodiek moet worden uitgevoerd. Zeker voor de hoog-risico gevallen. Het is dan ook noodzakelijk om deze activiteiten vergaand te automatiseren om de kosten ervan in de hand te houden. Ockto maakt het hierbij voor zowel klant als instelling een stuk makkelijker.


Aan de slag met Ockto

Om Ockto goed te implementeren in de gewenste klantreis bieden wij standaard ondersteuning aan. Onze experts gaan samen met u zorgen dat Ockto functioneel op de juiste plek in de klantreis wordt aangesloten. Tevens begeleiden we de technische aansluiting via een beveiligde mutual SSL-verbinding.


Meer weten?

Meer weten over het inzetten van Ockto in Know-Your-Customer of CDD programma’s? Neem contact met ons op.

  • Gebruik gegevens: de door je ingevoerde gegevens gebruiken wij alleen ten behoeve van het afhandelen en opvolgen van je bericht.


Partners

Actueel